[Przejdź do treści]

Informujemy, że od 22 maja 2023 r. Urząd Miejski w Zabrzu posiada nową stronę Biuletynu Informacji Publicznej, dostępną pod adresem: https://bip.miastozabrze.pl/.

Urząd Miejski  -  Wydziały (komórki równorzędne)
zadania
Do zakresu działania Wydziału Gospodarowania Odpadami Komunalnymi należy w szczególności:

1) przygotowywanie postępowań przetargowych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
2) nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
3) prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości,
4) realizacja zadań związanych z poziomem recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz z poziomem ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania,
5) organizacja i budowa punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
6) prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością i analizą stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
7) ewidencja deklaracji na kartach kontowych właścicieli nieruchomości,
8) prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
9) windykacja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i powadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
10) utrzymanie czystości i porządku na terenach miejskich w zakresie usuwania odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania,
11) prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.