[Przejdź do treści]

Informujemy, że od 22 maja 2023 r. Urząd Miejski w Zabrzu posiada nową stronę Biuletynu Informacji Publicznej, dostępną pod adresem: https://bip.miastozabrze.pl/.

Urząd Miejski  -  Wydziały (komórki równorzędne)
zadania
Do zakresu działania Wydziału Geodezji należy w szczególności:

A. Zadania realizowane przez Referat Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjno-kartograficznego,
2) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
3) administracja sieci komputerowej „Gis-Zabrze”,
4) administracja miejskiego systemu informacji o terenie oraz bieżąca aktualizacja internetowego planu Miasta,

B. Zadania realizowane przez Referat Ewidencji Gruntów i Budynków:

1) prowadzenie nazewnictwa ulic oraz numeracji nieruchomości,
2) prowadzenie spraw z zakresu podziałów i rozgraniczeń nieruchomości oraz wydawanie decyzji w tym zakresie,
3) prowadzenie komunalizacji nieruchomości z mocy prawa,
4) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
5) prowadzenie operatu ewidencji gruntów i budynków,
6) ujawnianie w księgach wieczystych praw do nieruchomości gminy oraz Skarbu Państwa uzyskanych na podstawie decyzji o podziale nieruchomości w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami.