[Przejdź do treści]

Informujemy, że od 22 maja 2023 r. Urząd Miejski w Zabrzu posiada nową stronę Biuletynu Informacji Publicznej, dostępną pod adresem: https://bip.miastozabrze.pl/.

Urząd Miejski  -  Wydziały (komórki równorzędne)
zadania
Do zakresu działania Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności należy w szczególności:

A. Zadania realizowane przez Zespół ds. Obronnych i Obrony Cywilnej:

1) realizacja spraw obronnych:
· sporządzanie dokumentacji dotyczącej planu operacyjnego funkcjonowania Miasta Zabrze w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny,
· nadzór nad aktualizacją kart realizacji zadań obronnych,
· realizowanie zadań w zakresie nakładania obowiązku świadczeń osobistych oraz świadczeń rzeczowych,
· sporządzanie dokumentacji dotyczącej planu akcji kurierskiej,
· planowanie i organizowanie szkoleń obronnych,
· sporządzanie dokumentacji stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
· zapewnienie warunków do realizacji zadań programu „HOST NATION SUPPORT” (HNS),
· wydawanie decyzji w zakresie organizacji imprez masowych,
· kontrola organizowanych na terenie Miasta Zabrze imprez masowych,
· sporządzanie planu działania w zakresie zastępczych miejsc szpitalnych,
2) realizowanie spraw w zakresie obrony cywilnej i ochrony ludności:
· sporządzanie planu działania w zakresie obrony cywilnej miasta,
· nadzór nad opracowywaniem planów obrony cywilnej instytucji i zakładów pracy, jak również nad realizacją zaplanowanych przedsięwzięć,
· sporządzanie planów ewakuacji III stopnia,
· nadzór nad zakładowymi formacjami obrony cywilnej, w tym głównie nad ich obsadą osobową, wyszkoleniem i wyposażeniem,
· prowadzenie systematycznego szkolenia formacji obrony cywilnej wchodzących w skład systemów wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania,
· planowanie i realizowanie zaopatrzenia w sprzęt i środki obrony cywilnej,
· nadzór w zakresie planowania urządzeń specjalnych,
· nadzór w zakresie wykorzystania i użytkowania zasobów budownictwa obronnego.

B. Zadania realizowane przez Zespół ds. Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności:

1) realizowanie zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
· sporządzanie planu zarządzania kryzysowego,
· pełnienie całodobowego dyżuru w celu przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
· współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego,
· nadzorowanie funkcjonowania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
· realizowanie zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa,
· dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
· sporządzanie planów ewakuacji I i II stopnia,
· sporządzanie planu działania w zakresie akcji jodowej.
2) realizowanie zadań centrum nadzoru wizyjnego,
3) prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego i przeciwpożarowego oraz dla potrzeb OC,
4) zapewnienie obsługi pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
5) zapewnienie obsługi pracy Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
6) prowadzenie wykazu podmiotów, w których jest wykonywania praca społecznie użyteczna przez osoby skazane

C. Zadania realizowane poza strukturą zespołów:

1) planowanie i rozliczanie wysokości dotacji wnioskowanej przez Komendę Miejską Policji w Zabrzu,
2) współpraca z Komendą Miejską Policji w Zabrzu,
3) nadzór nad jednostką Straż Miejska w zakresie prawidłowego jej funkcjonowania,
4) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem ochotniczych straży pożarnych,
5) prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych w szczególności:
a) wykonywanie zadań określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych,
b) prowadzenie kancelarii niejawnej,
6) prowadzenie windykacji mandatów karnych kredytowanych nałożonych przez Straż Miejską w Zabrzu