[Przejdź do treści]

Informujemy, że od 22 maja 2023 r. Urząd Miejski w Zabrzu posiada nową stronę Biuletynu Informacji Publicznej, dostępną pod adresem: https://bip.miastozabrze.pl/.

Urząd Miejski  -  Wydziały (komórki równorzędne)
zadania
Do zakresu działania Wydziału Budżetu i Analiz Finansowych należą w szczególności:

Zadania realizowane przez Referat ds. Analiz Finansowych i Zarządzania Płynnością:
1) przygotowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz jej zmiany,
2) przygotowywanie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta za I półrocze danego roku oraz informacji o stopniu zaawansowania programów wieloletnich za dany rok budżetowy,
3) dokonywanie analiz umożliwiających ocenę kondycji finansowej miasta oraz zarządzanie płynnością i zadłużeniem,
4) prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem zobowiązań w formie kredytów, pożyczek oraz obligacji,
5) prowadzenie spraw związanych z ratingiem,
6) obsługa poręczeń udzielanych przez miasto, z wyłączeniem poręczeń udzielanych na tworzenie nowych miejsc pracy,
7) obsługa bankowa budżetu miasta.

Zadania realizowane przez Referat ds. Planowania Budżetu:
1) sporządzanie projektu budżetu, uchwały budżetowej i jej zmian oraz planu finansowego Urzędu Miejskiego i jego zmian na podstawie przedłożonych wniosków,
2) sporządzanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami oraz planu finansowego dochodów, które podlegają przekazaniu do Budżetu Państwa związanych z realizacją zadań zleconych,
3) przygotowanie informacji dla jednostek budżetowych do opracowania projektów planów finansowych oraz informacji do opracowania planów finansowych,
4) przygotowywanie kwartalnych i rocznych informacji o wykonaniu budżetu miasta zgodnie z obowiązującymi przepisami.