[Przejdź do treści]

Informujemy, że od 22 maja 2023 r. Urząd Miejski w Zabrzu posiada nową stronę Biuletynu Informacji Publicznej, dostępną pod adresem: https://bip.miastozabrze.pl/.

Urząd Miejski  -  Wydziały (komórki równorzędne)
zadania
Do zakresu działania Wydziału Egzekucji Administracyjnej należy w szczególności:

1) prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, dla których organ gminy jest właściwy do ustalania lub określania i pobierania,
2) stosowanie środków egzekucyjnych prowadzących do realizacji obowiązków objętych tytułami wykonawczymi, tj. egzekucja z pieniędzy, z wynagrodzenia za pracę, ze świadczeń emerytalno-rentowym, z rachunków bankowych, z innych wierzytelności pieniężnych, z praw majątkowych i ruchomości,
3) dokonywanie czynności egzekucyjnych niezbędnych do realizacji tytułów wykonawczych,
4) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą zajętych ruchomości, papierów wartościowych i praw majątkowych,
5) wydawanie postanowień określonych w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
6) występowanie do organów administracji publicznej i innych podmiotów w sprawach niezbędnych
do prowadzenia egzekucji,
7) sporządzanie wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej.