[Przejdź do treści]
Przedszkole Nr 49  -  Rady
Kompetencje Ikona informacji
Rada Rodziców w przedszkolu może przyjmować zamiennie nazwę Komitet Rodzicielski. Rada Rodziców używa pieczątki o treści: Komitet Rodzicielski przy Przedszkolu Nr 49 w Zabrzu.
Rada Rodziców jest społecznym organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola. Regulamin Rady Rodziców jest zgodny ze Statutem Przedszkola. Członkowie Rady Rodziców wybierani są co roku podczas zebrań grupowych rodziców, przynajmniej po 2 przedstawicieli rodziców z każdej grupy.
1. Celem Rady Rodziców jest:
- reprezentowanie ogółu rodziców i wspieranie działalności statutowej przedszkola
- utrzymywanie stałej współpracy z organami przedszkola; dyrektorem i radą pedagogiczną
- pozyskiwanie rodziców do aktywnego udziału w życiu przedszkola
2. Zadaniem Rady Rodziców jest:
-współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci w procesie wychowawczym, dydaktycznym i opiekuńczym
- partnerska współpraca w zakresie podnoszenia jakości pracy przedszkola
- udział w realizacji przyjętego programu rozwoju placówki
- znajomość i opiniowanie programów wychowania przedszkolnego przyjętych w poszczególnych grupach
- prezentowanie wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola
- przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców
- udział jednego przedstawiciela Rady Rodziców w komisji konkursowej na stanowisko dyrektora przedszkola
- podejmowanie uchwał w sprawie gospodarowania środkami finansowymi, zgromadzonymi z dobrowolnych składek rodziców oraz w odniesieniu do innych decyzji wynikających z zadań rady
3. Uchwały Rady Rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków. Uchwały są podejmowane poprzez głosowanie jawne.
Kompetencje Rady Rodziców
1. Zadaniem przewodniczącego jest:
- kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców
- opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z planu działania przedszkola
- współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu działania przedszkola
- zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców
- kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców
- przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców, dotyczących działalności przedszkola
- składanie sprawozdań z działalności Rady Rodziców na zebraniu ogólnym dla rodziców
- sprawdzanie i zatwierdzanie na bieżąco dokumentacji finansowej Rady Rodziców
2. Zadaniem skarbnika jest:
- przyjmowanie wpłat rodziców i prowadzenie ich ewidencji na podstawie druków Kasa Przyjmie
- sprawdzanie i zatwierdzanie na bieżąco dokumentów finansowych rady, kontrolowanie prawidłowości wydatkowania środków finansowych
- prowadzenie księgi przychodów i rozchodów Komitetu Rodzicielskiego
- uczestniczenie w sporządzaniu sprawozdania z realizacji planu finansowego
3. Zadaniem sekretarza jest:
- sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Rodziców
- uczestniczenie w sporządzaniu sprawozdania z realizacji planu finansowego
- sprawdzanie i zatwierdzanie na bieżąco dokumentów finansowych rady
4. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest:
- dokonywanie raz na kwartał przeglądu dokumentacji finansowej Komitetu Rodzicielskiego
sporządzanie protokołu kontroli z rocznej działalności finansowej Komitetu Rodzicielskiego
Ikona informacji